Ännu en spik i kistan för de “objektiva” medierna

svd rapporterar om en ny bok som ytterligare bekräftar det ibland smärtsamt uppenbara – att journalistkåren på intet sätt är representativa för befolkningen i övrigt och att de ligger långt till vänster om allmänheten. 

Länk

Intressant är också att den nätomröstning som svd lagt upp i anslutning till artikeln visar att inte mindre än 98,7% svarar jakande på frågan om de tror att journalisternas åsikter påverkar deras rapportering, detta efter 3500 personer röstat.

Endast 45 personer anser att journalisterna klarar av att vara neutrala. Jobbar det verkligen inte fler än 45 personer på svds nyhetsredaktion?

2 Responses to “Ännu en spik i kistan för de “objektiva” medierna”

  1. Johanna Says:

    Men vad är det här? Ingen uppdatering sedan september? Jag accepterar inte en nedläggning av dig blogg. Så enkelt är det. Jag väntar med spänning på inlägg🙂

  2. dubyadivine Says:

    Hej Johanna!

    Jag är ledsen om du saknar en fortsättning på bloggen. Men för att vara ärlig så har det blivit väldigt svårt att hitta inspiration, det känns som om jag redan behandlat alla ämnen, alla infallsvinklar, alla argument.

    Jag är dessutom väldigt trygg i min frihetligt konservativa världsuppfattning och har inget behov av att hävda bärigheten i mina åsikter varje dag.

    En tredje anledning är att det nu finns betydligt fler frihetliga röster i bloggosfären än det fanns då jag började skriva, din flammande klara högerröst inte minst, som även utan mig gör ett ypperligt jobb.

    Jag antar dock att bloggen i någon form kommer att resa sig ur askan desto mer vi närmar oss valet i november och vår resa med president Dubya närmar sig sitt slut.

    Tills dess är jag dock ständigt öppen för förslag och tankar som jag missat att ta upp.

Leave a Reply

