djurrättsvänster tolererar ingen debatt

De senaste dagen har två olika debatter störts av hippies som inte tolererar oliktänkande. Detta bara i Malmö stad.

Först på stadsbiblioteket och senare i Raoul Wallenbergs park.

Dagens ungdoms sjuka engagemang för söta hundvalpisar eller gulliga kaniner är i sanning Disneys mörka arv.

Du kan prata i timmar om gulagarkipelagen i nordkorea, kinas tusentals rättsvidriga avrättningar varje år eller den mänskliga hungersnöden i tredje världen och allt du får är en gäspning. Men föreslå att “pumba” skulle kunna mätta många hungriga barn eller att “baloo” skulle kunna värma många frusna människor och dagens ungdom vaknar upp. Vart har humanismen tagit vägen?

2 Responses to “djurrättsvänster tolererar ingen debatt”

  1. Svennebanan Says:

    Det finns inga motsättningar mellan att bry sig om människor och att bry sig om andra djur. Du verkar mest dåligt påläst och tröttsamt enfaldig.

  2. dubyadivine Says:

    Som humanist sätter jag människan i det absolut främsta rummet. För mig är människolivet det absolut mest värdefulla och ojämförbart mer värdefullt än något “annat djur” i världen.

    Jag tänker inte som du nedlåta mig till att ifrågasätta min meningsmotståndares intelligens eller kunskap.

    Dock kan jag konstatera att i den verkliga världen där jag bor så finns det inte ett oändligt engagemang, inga oändliga resurser att sätta in överallt. Det sker alltid en prioritering där den som inte kan skrika högst får stå utan hjälp.

    Krasst utryckt innebär det att varje krona som går till att rasta gulliga koalor är en krona som hade kunnat hjälpa till att sätta stopp för människors lidande i någon vänsterdiktatur i världen.

Leave a Reply

