God Bless America

Av allt bra som USAs fn-ambassadör John Bolton säger så är det inte mycket som klarar av filtreringen genom svensk media och fram till nyhetskonsumenten, dock kan även det lilla innehålla guldkorn.

Som denna artikel ur dagens dn, här.

Till skillnad från falska rättigheter som “rätten att döda ofödda barn” så är faktiskt rätten att “keep and bear arms” bokstavligen med i USAs konstistution trots vänsterns protester.

Jag äger inget vapen. Hade jag givits möjligheten så är jag osäker på om jag faktiskt hade köpt ett vapen. Det är dock irrelevant. Att äga ett vapen är en frihet, och för varje frihet som staten förbjuder så tas vi ett steg närmare totalitäritet och diktatur. Att stå för rätten att äga vapen är ett sätt att säga till staten:

Här går gränsen!

Det finns en punkt vi inte ger upp, det finns en gräns över vilken fienden aldrig kommer att få gå. Att stå upp och säga att “detta är mitt” är en mycket viktig markering.

Vi kanske har glömt bort det efter nästan 70 år med sossarna – men – det var folket som skapade staten, det är vi människor som skall avgöra vad staten får och inte får göra. Vad kommer att förbjudas imorgon? Vassa knivar? Yxor? Bilar utan alkolås?

USA står som alltid på frihetens sida, därför säger jag God Bless America!

Vid närmare eftertanke vill jag nog ha ett vapen. 🙂

Leave a Reply

