Mr Press Secretary

Efter nyheten att Scott McClellan bestämt sig för att sluta som Vita Husets presstalesman har flera olika kandidater till jobbet cirkulerat, bland annat Tony Snow som tidigare arbetat för Bush 41 ett val jag gärna hade sett.

Ett ännu bättre förslag hade enligt mig varit om Bush öppet deklarerade att i en modern tid med direktsändningar och teknikens globala räckvidd så är det totalt meningslöst att slösa tid på att underhålla ett trettiotal journalister inne i Vita Huset, journalister som ändå bara försöker framhålla sin egen förträfflighet i varje alster de producerar. Det vore en behövlig och passande gest till vänstereliten inom media – ni är sedan länge onödigt onödiga.

Uppdatering: Det tycks nu alltmer tydligt att det blir Tony Snow, skall bli spännade att hur han hanterar journalisterna.

Jag tycker dock redan synd om honom, att behöva möta detta monstrum varje dag är ett öde jag inte tillönskar min värsta fiende. Horror!

Leave a Reply

