Att bli kränkt

Jag känner mig kränkt när folk bränner ner svenska ambassader, jag känner mig kränkt när folk bränner ner Danska ambassader, jag känner mig kränkt när folk bränner danska flaggan, jag känner mig kränkt när folk bränner Stjärnbaneret, jag känner mig kränkt när folk spränger oskyldiga civila israeler, jag känner mig kränkt när folk skjuter oskyldiga civila ryska barn på deras första skoldag, jag känner mig kränkt när folk spränger ihjäl 241 Amerikanska soldater i beirut, jag känner mig kränkt när folk sprängde sönder svenskar i Bali, jag kände mig kränkt när folk sprängde ambassader i Nairobi, Kenya och Tanzania och jag kände mig kränkt när folk kallblodigt dödade mer än 3000 oskyldiga Amerikaner den elfte september 2001.

När folk idag känner sig kränkta över några harmlösa teckningar visar de bara att de inte har en aning om vad det är att vara kränkt.

Leave a Reply

