Evening Update

Det senaste från Clinton News Network:

Jag noterar vidare att den svensk som suttit fången i flera år utan rättegång i främmande makts fängelser åter blivit fängslad. Mycket tråkigt.

Om det skulle råda någon osäkerhet om vilken svensk jag menar så kan jag förtydliga att det INTE rör sig om någon koranskolad jihadist som gripits i krigzon med vapen i hand, som rest kors och tvärs genom världen med pengar han aldrig kunnat förklara var han fått, med enda målet att stoppa demokratin från att befria ett land plågat av både kommunister och islamister.

Ej heller rör det sig om en lös kvinna som tog droger och hjälpte till att döda en familjefar tillika polis som endast gjorde sitt jobb. Som efter en rättsäker rättegång (självklart med “gratis” advokat) och otaliga överklagningar slapp dödstraffet och lyckades få fängelse, och som med svensk media gnällt ända sedan dess.

Jag syftar på Dawit Isaac, den orädde journalisten som gav upp ett liv i sverige för att trotsa tyranniets Eritrea genom att driva en regimkritisk tidning med sitt liv som insats. En fredlig kamp i ordets sanna mening med enda syfte att främja demokratin i en del av världen som saknar den.

Fråga inte mig vad fredsrörelsen sysslar med för det går bortom min fattningsförmåga.

Leave a Reply

