En skyldig terrorist

Aftonbladet har hittat något så ovanligt som en skyldig terrorist. Förutom Osama så kan jag nämna få fall där svensk media faktiskt erkänner att en person är terrorist och att det är rätt att förhindra dessa brottslingar att verka (så långt går de inte ens här).

Rättegången mot hr Moussaoui visar med all tydlighet skillnaden mellan hur vi behandlar muslimer och hur vissa muslimer behandlar kristna.

Hr Moussaoui och hans kumpaner dödade mer än 3000 oskyldiga civila människor som aldrig gjort honom eller någon annan något ont – vi svarar genom att ge honom en gedigen rättegång där vi till och med betalar folk att försvara detta kräk.

Vem försvarade de kvinnor och män som dog i 9/11? Hur många advokater tilläts de att ha?

Han tvivlar och säger “Jag förväntar mig ingen nåd från amerikanerna”. Nej, det tro jag det, “what goes aroud comes around” – jag ser det som en form av poetisk rättvisa och jag hoppas att straffet blir vääldigt långt, eller vääldigt kort.

Leave a Reply

