Ny Blogg

Jag har bestämt mig för att starta en blogg. Anledningen till det är att jag har tid till det och att jag anser att det saknas en blogg på nätet.

Då jag inte på något sätt påstår mig behärska det svenska språket till fulla och saknar varje form av korrekturläsare som murvlarna på de stora tidningarna har så ber jag om överseende med eventuella språkliga fel och brister.

Min ambition är att använda ett målande, färgstarkt språk med direkta hänvisningar och liknelser. Detta är ett stundtals ovasst språkverktyg som kan få vissa formuleringar att verka alltför hårda och tom elaka. Det är inte min målsättning. Visst, jag stöder president Bush, jag idoliserar president Reagan och ser USA som idealsamhälle på många sätt och jag är starkt emot vänstermedia och sossestyret i sverige. Detta betyder dock inte att allt jag skriver skall tolkas bokstavligt, en del formuleringar och uttryck är ämnade att provocera och ställa saker på sin spets enbart av humoristiska skäl. En humor som inte är ämnad att vara anpassad för samtliga.

Jag känner inget hat, vare sig mot vänstern, media eller andra grupper som studtals irriterar mig. Min drivkraft är optimism, humor och framtidstro. Jag har en positiv människosyn och ser alla människor som lika mycket värda.

Om du reagerar på något jag skriver så är du fullt välkommen att skriva till mig, jag vet av erfarenhet att vad jag menar och vad folk tror att jag menar med det jag skriver kan vara två helt olika saker. Vilket aldrig är bra.

Leave a Reply

